Arvustus nr 35

04/09/2008 18:43

 

Inimkaubandus – kas legaalne või illegaalne tegevus?!

Eva Park „Lõks lõpmatuses!
Tänapäev 2004

Inimkaubandus - selle sõnaga tuleb kindlasti paljudele silme ette sajanditetagune orjapidamise aeg. Vähesed mõtlevad sellele, et inimkaubandus on väga levinud ka tänapäeval ja väga paljudes riikides on see suureks probleemiks. Ka minu loetud raamatus on juttu sellest, kuidas üks noor tüdruk väga õnnetul kombel Saksamaale prostituudiks satub. Väga hulluks teeb asja veel see, et tüdruku viib sinna tema enda väga hea sõber, kes talt passi ära võttes ta vaid „ hetkeks” võõraste meeste seltsi jättis.

Siit tooks välja kohe kaks asja. Esiteks, milline sõber teeb niimoodi ja üldse miks?! Ja kus on nende inimeste südametunnistus ja mõistus, kes neid vaeseid abituid tüdrukuid kupeldavad ja kinni hoiavad. Need sellised mehed on haiglase mõistusega, nad on nii egoistlikud, et hoolivad vaid sellest, palju nad ise selle pealt teenivad, südametunnistus neil puudub. Sellised inimesed tuleks kinni panna ja enam vabatusse lasta ei tohikski. Nad rikuvad noorte tütarlaste elud ja isegi kui mõni neist saabki põgenema, on nende tüdrukute psüühika eluks ajaks rikutud. Samuti ei mõista mina neid mehi, kes käivad bordellides seksi ostmas. Nad magavad noorte neidudega ka siis, kui näevad, et nad on alaealised. Neid see ei huvita, neil puudub südametunnistus ja empaatiavõime. Need mehed, kes käivad bordellides, tuleks minu meelest ravile saata. See on ka minu arust haigus ja sõltuvus nagu mõni narkootikumide kasutamine vms. Ma mõistan veel striptiisi vaatamist vms, sest mehed on ju ikkagi mehed ja selleks nad ka jäävad, tahtmine vaadata paljast naist on neil geenides, aga sellist perversset alaealiste vägistamist ei hakka ma vist mitte kunagi mõistma.

Märkimist väärt on selle raamatu juures veel raamatu lõpp, mis on väga kurb, sest teose peategelane tapab ära selle sõbra, kes ta Saksamaale prostituudiks sokutas, ja samuti tapab ta ka enda. Isiklikult arvan ma, et surm ei ole lahendus. Ma usun, et sellises olukorras see tüdruk ja veel tuhanded teised tüdrukud niimoodi mõtlevad. Siis arvatakse, et see on pärast kõiki neid vastikuid läbielamisi ainuke lahendus. Ma ei oska tegelikult ettegi kujutada, mida need tüdrukud võivad tunda ja mis elu nad pärast sellist jubedust elama hakkavad, kuid siiski ma mõistan neid ja tunnen neile südamest kaasa. Sellepärast peakski olema inimesi, kes neid traumasid läbi elanud tüdrukuid aitaks, kuulaks ja aitaks neil leida uuesti sisemine tasakaal. Riik (riigid) peaks rohkem keelustama prostitutsiooni ja rohkem neid asju kontrollima ja mõistma karmimalt ja rohkem süüdi kupeldajaid.

Teosest üldiselt rääkides oli see suhteliselt masendav, väga karm, realistlik, kurb ja nutmaajav, aga siiski oli see raamat väga hea. Üks parimaid, mida olen lugenud. Kirjanik oli leidnud väga huvitava nurga raamatu kirjutamiseks, raamat oli põnev ja pani lugema. Kirjanik oli kirjutanud detailselt, karmilt ja piisavalt reaalselt, nii et ma suutsin neid asju endale vaimusilmas ette kujutada. See kõik pani mind raamatuse väga sisse elama. Arvan, et raamat sobiks lugemiseks kõigile ja kohe kindlasti soovitaks ma seda raamatut ka kõigile.

Gretel Persidski
Tartu Forseliuse Gümnaasium
10. klass
Juhendaja Helja Kirber
 

© 2008 All rights reserved.

Make a free websiteWebnode